Niemandsland

9 augustus 2022 - Beaufort, Luxemburg

Beste vrienden,

Ik ben vandaag als de gesmeerde bliksem uit Sankt Vith vertrokken. Mijn oponthoud had lang genoeg geduurd. Al snel verliet ik de vertrouwde spoorbaan en fietste ik tegen mijn eerste heuveltje aan. Er zouden er nog vele volgen, maar geen berg was me te hoog vandaag. De zon kwam al snel onbarmhartig op en straalde een verzengende energie uit, die ik gelukkig positief wist te vertalen naar razendsnel klimwerk. Zo fietste ik de hele dag fluitend langs berg en dal tot ik er rond vieren genoeg van had. Natuurlijk had ik mijn helmpje op, opdat het vallend gesteente op de route mij niet zou deren.

Helaas zijn hier langs de Our alle hotels vol, dus heb ik mijn tentje weer opgezet. Inmiddels is het donker en lig ik als een verwachtingsvolle roofvis naar buiten te koekeloeren. Klaar voor een praatje.  Maar helaas, de campingbaas heeft me geparkeerd aan een doodlopend straatje, dus behalve een enkele mug komt er weinig voorbij.

Met mijn nieuwe achterwiel is het fietsgenot weer helemaal terug en kijk ik alweer uit naar de dag van morgen. Eerst doe ik nog een klein stukje Ourdal waar door de watersnood van vorig jaar een aantal campings is verwoest. Daarna ga ik via het Müllertal richting de Moezel, die ik vervolgens een eindje ga volgen. Het is inmiddels donker en ik wil morgen vroeg weer op om nog wat van de koele uurtjes mee te pakken. Wordt vervolgd dus.

Groet, Sjaak (kop als een biet)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Paofi Tjia:
    9 augustus 2022
    Het nieuwe wiel is een vliegwiel. Wat een geluk! Goede nacht en gezond weer op!
  2. Ada Ipenburg:
    9 augustus 2022
    Top Sjaak!! Je bent weer helemaal back on track en hoe! De energie en goede zin spatten er vanaf. Slaap lekker en morgen weer een mooie en voorspoedige dag! Veel succes en lekker veel kilometertjes op je teller erbij morgenavond. Een hele dikke knuffel van je zus 😘🍀❤️
  3. Astrid:
    9 augustus 2022
    Kijk, dat is een fijne fietsdag geweest. Welterusten....zonder muggen die je wakker houden
  4. Ada Ipenburg:
    9 augustus 2022
    Top Sjaak, je bent weer helemaal back on track en hoe!! De energie en de zin spatten er vanaf. Lekker slapen en morgen weer net zo’n geweldige dag als vandaag met lekker veel kilometertjes op je teller erbij. Succes jongen!! Met een dikke kus van je zus. 😘🍀☀️
  5. Ineke Wenting:
    10 augustus 2022
    Weer een mooie belevenis van “ soms zit het tegen maar het komt altijd weer goed” .
    Een relaxte voortzetting van je reis gewenst !
  6. Jan Goedhart:
    10 augustus 2022
    De koeien kijken ook tevreden naar je en hebben blijkbaar respect. Net zoals ik.
  7. Ada van der Heijden:
    10 augustus 2022
    Ook nu is het weer een plezier om door je meegenomen te worden op je pelgrimstocht
  8. Irma:
    10 augustus 2022
    Heerlijk om te lezen dat je weer helemaal op de goede weg bent en er energie van krijgt. Succes vandaag, Sjaak.
  9. Sjefke:
    Hoi voor/achterwiel Sjaak,

Je fiets is weer in balans en jij ook!
    Ondanks de warmte wederom een mooie tocht gemaakt die wij mee mochten beleven en met mooie foto’s.
    Ik fiets elke dag met je mee vanuit met terras stoel.
    Zelf ben ik maar een “aspirant pelgrim 6e klasse” . Van het voorjaar de route Abdij Tongerlo naar Abdij Averbode gelopen (20km). Dus nu wil ik graag “asp.pelgrim 5 klasse” worden.
    Dus gisteren op de fiets naar pelgrimsoord Scherpenheuvel (niet op internet kijken hoeveel km).
    In de basiliek eind van dienst bijgewoond met indrukwekkend orgelspel en koor. En het was er heerlijk koel.
    Helaas heb ik nog niet de benodigde km bereikt.
    Maar ik blijf jou volgen en die kilometers tellen toch ook mee?
    Deze week blijft het warm en ik hoop dat jij de warmte een beetje kan overleven en wederom kan genieten.
    Petje (fietshelmpje) af.

fietse
  10. Ben:
    10 augustus 2022
    Goed dat je weer verder kunt Sjaak want de tour moet door, stilstaan is achteruitgaan en dat schiet niet op. Ik blijf je volgen, veel rijplezier.
  11. W van schuppen:
    10 augustus 2022
    Hoi Sjaak ik zie dat je mijn fiets niet nodig hebt dus blijft die lekker in de schuur je gaat helemaal de goede kant op dus dat komt goed ik hou je in de gaten we hebben je wel gemist woensdag maar hou vol groetjes uit Zeist