De overtocht

14 april 2018 - Breda, Nederland

Beste vrienden,

Vanochtendvroeg ben ik tamelijk sneaky vertrokken. Natuurlijk liet ik een luchtig treurende echtgenote achter. Ze moet me bijna zeven weken missen, maar het idee dat ik weeromkom maakt het wel weer dragelijk voor haar. En stel je ook de voordelen eens voor van mijn afwezigheid: geen aardkluiten en zaagsel door het hele huis, geen kranten, boeken, tijdschriften, sokken en andere incourante handel om over te struikelen.

Zowel Alfred als ik hebben onze provincie via het water verlaten. Hij via de pont bij Culemborg en ik via het fietspontje bij Vreeswijk. Na ook weer zo’n ontsnapping per pont nabij slot Loevestein, hadden we wel het idee dat we ver genoeg van huis waren om naar een nachtasiel uit te gaan kijken. Uiteindelijk is het toch nog Breda geworden. Wat een mooie stad en met zoveel levendige terrassen dat je je al even in zuidelijker streken waant. Morgen gaan we de landsgrenzen over en gaan we trachten Mechelen te bereiken. Deze stad, bekend om haar fameuze gaseuze, moet gezien zijn.

Over onze conditie hebben we weinig te klagen. Alfred heeft een ietwat dikke knie en ik, tjsa, ik ben natuurlijk helemaal wat dik, maar we slaan ons er gewoon doorheen.

De beste groeten, Alfred en Sjaak

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Paofi Tjia:
    14 april 2018
    Een goed begin ...!
  2. Wouter van Belle:
    14 april 2018
    Ah vandaar dat ik je vertrek gemist heb.... had je nog wel even willen uitzwaaien en een foto van een verdwijnende stip aan de horizon willen maken :-) Groeten aan beiden!
  3. Janny:
    15 april 2018
    Tja Brabant! Altijd gezellig!!
  4. Ingrid Ipenburg:
    15 april 2018
    Klinkt goed!!! Een goed begin is het halve werk!
  5. Yvonne Boschman:
    15 april 2018
    Als ik naar mijn hotel fiets
    Na een mooie fietsdag
    dan denk ik aan Brabant
    Want daar brandt nog licht
  6. Ralph:
    15 april 2018
    Heren Mechelen is jullie volgend doel , als jullie dat bereikt hebben , kunnen julie de volgende dag vol GAS weg als echte Hollandse (G)EUSEN.
    🤔👨🏽‍🍳
  7. Astrid:
    15 april 2018
    Sneaky was het zeker ;-) Stonden we voor een leeg huis net voor 9 uur. Burgernetoproep
    "gezocht verwarde man op fiets" i.v.m. dat we hem nog een fietsmedicijn mee wilden geven voor zware of juist feestelijke momenten, mocht niet meer baten....Burgernet zoekt tot de rivieren ;-)

Leuk Sjaak je verhalen te volgen en lezen. Wist niet dat je ook schrijftalent had.

Geniet van de reis!
  8. Clemence:
    15 april 2018
    Ja je bent inderdaad sneaky vertrokken.....!
    Goede reis voor jullie beiden!🚴‍♂️🚴‍♂️
  9. Jenny:
    15 april 2018
    Wouter, die foto van een verdwijnende stip aan de horizon is er wél: gemaakt door de luchtig treurende echtgenote.
  10. Jan de Waard:
    Kortom, dikke pret!
  11. Ben:
    16 april 2018
    De kop is eraf, Mechelen lijkt me leuk trouwens.Succes beiden.
  12. Alex:
    16 april 2018
    Het begin is gemaakt, het word alleen maar mooier
    Ik spreek uit ervaring het enige verschil is ik had een hulp motor 1100cc
  13. HB TE U:
    16 april 2018
    Goede reis kerel👍🏼 En geniet ervan☀️☀️☀️