Pijn is fijn

11 april 2018 - Utrecht, Nederland

Beste vrienden,

Wat leuk dat jullie zo massaal willen inloggen op mijn aanstaande reisblog. En wat een fraaie reacties. Hier en daar druipt de ironie er wat opzichtig vanaf, maar gemiddeld genomen heb ik weinig te klagen over de bemoedigende toon die jullie aanslaan.

Natuurlijk mag een echte bedevaart niet zonder slag of stoot verlopen. Tegenslagen dienen zich zonder aankondiging voor te doen en manhaftig overwonnen te worden. En wat dat betreft word ik goed bediend want mijn eerste etappes zullen getekend zijn door pijn en gepaste smart. Wat wil het geval: ik heb een rib gekneusd. Gestruikeld over een klein krukje en geland op een hoekig bijzettafeltje.                    Onder mijn ski-broeders gaat, wanneer er weer eens iemand gehavend de hut binnenstruikelt, de gevleugelde uitdrukking ‘pijn is fijn’ en wordt de persoon in kwestie verder met rust gelaten. En als ik even denk aan de echte ridders van de weg, de wielrenners, mannen van stavast, dan voel ik een gepaste trots! Nog geen meter gefietst maar ik hoor er nú al bij.

Vrienden, zaterdag begint het echt. Ik kijk er naar uit en tegelijk vrees ik het. Ik hou jullie op de hoogte!

Sjaak

1. Jan Goedhart:
    11 april 2018
    Tich heb je iets van een sm-er in je. Was me nog niet opgevallen. Houd vol.
  2. Tineke van Meer:
    11 april 2018
    Hoi Sjaak, dat er nu al sprake van onbedoelde oefening in zelfkastijding is voor de reis aanvangt....vind het wel zeer bijtijds! Richt je energie maar goed komende dagen, ik hoop dat je gezond genoeg vertrekken kunt zaterdag.
  3. Jeannette Ipenburg:
    11 april 2018
    Sjaak zeg nou zelf, je hebt wel voor hetere vuren gestaan.
    Parachutesprong, wat helemaal mis ging.....6 weken plat liggend en maar staren naar het plafond.
    Een paar weken geleden nog, stond je helemaal alleen op een meters hoge berg.
    Wachtend op een helikopter die je moest komen redden!

Je hebt het allemaal overwonnen,dus een kneuzingkje 😉mag zeker de pret niet drukken.
    Ik geloof in je grote (kleine) broer 😘
  4. Ineke Wenting:
    11 april 2018
    Jacobus’ manier om je toch nog een beetje nederigheid bij te brengen...Niet te lichtvaardig zijn, dus...Goede reis🙋🕉
  5. Ralph Steve Wolff:
    Ola Maestro,
    Als je bij je plak spullen extra tape stopt ( zie onderstaand) kan je zeker met minder pijn op de pedalen. Suc 7 aanstaande zaterdag.

6. Frank Franke:
    11 april 2018
    Bloed moet en jeuk is leuk, verheug me op je vele hypochondrische stukjes. Definitievvan fietsen: lang ongemakkelijk kunnen zitten
  7. Wendy:
    11 april 2018
    Ola la Sjaak, afzien hoort bij fietsen en de Camino gaan, dus je begint goed! 😉
  8. Marja:
    12 april 2018
    Een kleine test op jouw incasseringsvermogen, Sjaak. Dat mag de pret niet drukken. Je bent nu voorbereid. Goede reis zaterdag.
  9. Alex:
    12 april 2018
    Neem wat pijn pillen mee voor het geval
    Ik duim voor je
  10. Ula:
    13 april 2018
    Hoi Sjaak,
    Leuk al die reacties en tips ,maar voorlopig zit je ermee.
    Zoals je zusje schreef ,je hebt zoveel doorstaan dus ook die reis zou je lukken.
    Wij geloven in je !
    Groetjes en op de pedalen !
  11. Wim:
    14 april 2018
    Zo broer, volgens mij ben je al een lekker eind onderweg. Jou kennende is de reis het doel, en niet de eindbestemming. Met die gedachte is het vast genieten, elke dag in een andere omgeving. Succes met de gekneusde ribbekes......Daar weet ik alles van.... Natuurlijk mooi weer toegewenst! Lieve groet, Wim en Iris