We kunnen weg...

13 april 2018 - Utrecht, Nederland

Beste Vrienden,

Ook Don Quichot, de man van La Mancha, held van elke Spanjaard, rusteloos strijder tegen onrecht- en tegen windmolens natuurlijk-, ook hij bereikte ooit Santiago de Compostela. Het waren barre tijden en het was vooral dankzij zijn voortreffelijk paard en zijn nog voortreffelijker harnas, dat hij zijn bedevaart succesvol kon afsluiten.

Ik ben weliswaar geen Don Quichot (al vocht ook ik ooit tegen windmolens), maar een lichte overeenkomst is er toch wel. Zijn statige Rossinante werd bij mij een lichtvoetige Gazelle met vele, zeer vele versnellingen. En zijn blinkend harnas is bij mij voor de gelegenheid een hardlijvig bodystock geworden van elastieken, stalen baleinen en klittenband dat op passende wijze mijn ribbenkast omhult. Aldus voorbereid kan weinig me meer tegenhouden om vanaf morgen, zaterdag 14 april, naar het zuiden te reizen, om daar ter plekke en te zijner tijd, nog even een middelgroot stiertje de arena uit te slingeren.

Don Quichot had ook altijd een lansknecht bij zich. Sancho Panza. Deze bewoog zich doorgaans voort op een armetierig ezeltje en loste alle ongemakken voor zijn baas op. En daarom gaat hier, beste lezer, de vergelijking verder mank. Want waar ik het moet doen met die prachtige Gazelle met haar ontelbare versnellingen fietst míjn Sancho Panza (in de persoon van zwager Alfred), rond op een nóg prachtiger Gazelle met nóg meer versnellingen. En wat die ongemakken betreft....

Enfin, Alfred vertrekt morgenochtend vanuit de Boomgaard in Driebergen en ik vertrek vanaf de Bessemerlaan in Utrecht. We ontmoeten elkaar dan rond koffietijd op een zonnig terras in het hart van Vianen. We hebben er dan al één vrolijk fietspontje over de Lek opzitten. Wordt een mooie route morgen, tot ergens bij Breda.

De allerbeste groeten van Sjaak

1. Tosca:
    13 april 2018
    Goeie reis Sjaak, tot over 3 weken.
  2. Corinne de Ruiter:
    Bonne route 🚴‍♂️🚴‍♂️
  3. Jeroen:
    Goede reis Sjaak!
  4. Ingrid:
    13 april 2018
    Geniet van je rit Sjaak!!! Stay safe! Liefs, je Nichtje!
  5. Jan de Waard:
    13 april 2018
    Beste Sjaak, de vergelijking met Cervantes' helden maakt wel duidelijk dat jouw spiritueel kompas de juiste richting wijst. Houd koers en ons op de hoogte! Jan en Monique
  6. Wendy:
    Ga toch fietsen man.. 😜
    Ofwel: Buen Camino!
    🚴‍♂️🚴‍♂️
  7. Marjolijn:
    13 april 2018
    Een mooie reis gewenst met weinig windmolens waar tegen gevochten moet worden.
    liefs, Marjolijn
  8. Els:
    13 april 2018
    Nou Sjaak, dan gaat het eindelijk beginnen. Biefstuk in de broek en trappen!
  9. Nico&Getine:
    Ha Sjaak,

Ik wilde nog even bijpraten voor je vertrekt maar het is al zo ver. Enfin, daar maar als je terug bent. In ieder geval een goede reis toegewenst met vele hoogtepunten en als je onderweg nog in kapelletjes en kathedralen komt kun je altijd de akoestiek proberen. Dat voordeel heb je; je instrumente heb je altijd bij je.
    Groet,
    Nico & Getine
  10. Jan Goedhart:
    13 april 2018
    Succes mijn held Don Quichotte.
    Sterf niet in je harnas, maar laat in ieder geval de goede zaken des levens je ook smaken.
    Ik hoop over enige tijd een foto van je te mogen ontvangen, waar je zichtbaar de goede God dankt op je blote knietjes in de Kathedraal van Santiago. Pas overigens op voor het zwaaiende wierookvat.
    Je bewonderaar.
  11. Tineke van Meer:
    13 april 2018
    Goede start van de reis samen met Alfred!
  12. Marja:
    13 april 2018
    Klaar voor de start. Blijf stevig in het zadel. Goede reis Sjaak!
  13. Ton van Dam:
    14 april 2018
    Sjaak en Alfred, een goede start toegewenst. Veel (fiets)plezier!
  14. Harry:
    14 april 2018
    Als het een spirituele reis moet gaan worden en als pijn ooh zo fijn is kun je beter geen trippeltje nemen op het Vianer terras
  15. Ralph Steve Wolff:
    14 april 2018
    Goede fiets reis Maestro en Alfred.
    En neem er een of twee 🥂 op een mooie ervaring
  16. Bernard de Beer:
    14 april 2018
    Veel succes Sjaak, eens zal ik ook op mijn ros en poging wagen.
  17. Hanneke:
    15 april 2018
    Waarschijnlijk/hopelijk ben je al in Breda. Geef je stalen ros de sporen morgen, hele mooie tocht gewenst!
    Liefs Hanneke
  18. Theo:
    15 april 2018
    Beste Sjaak, Vanuit Nieuwegein wensen wij jou een mooie maar zeker interessante reis toe. Lieve reis en wandelgroet Theo en Celia