Aan zee

26 april 2019 - Terracina, Italië

Beste vrienden,

Met behulp van Bikemap, een eenvoudig te downloadenen en te gebruiken navigatieapp voor fietsers, heb ik mezelf fluks het dampig Pontijns moeras weten uit te werken. Na een uurtje of vier stond ik al met droge voeten in Terracina. Aan de Mare Tirreno, de Tyrreense Zee.

De oude Via Appia bracht me al vroeg in de middag vanzelf naar de antieke bovenstad. Het was even klimmen maar de stadspoort stond gastvrij open. Binnengekomen kon ik me verbazen over de vele halfopgegraven oudheden, middeleeuwse huizen, een tot kerk omgebouwde tempel en een forum, nog volledig bestraat met de originele marmerplaten, zo groot als kerkdeuren. Een amfitheater dat volop wordt gerestaureerd... Enfin, te veel om op te noemen. En daartussenin de terrasjes en de ijsboer. En dat allemaal op het oppervlak van niet meer dan een voetbalveld....Ik ben er maar gebleven. Napels kan best wel even wachten. Ik heb in een albergootje een kamer gevonden met een balkon. Met uitzicht over de stad, en over de zee. En zelfs over de Pontijnse moerassen die ik zonder spijt verlaten heb. Hier in deze stad die zelfs al vóor de Etrusken bewoond was, was het eventjes goed toeven. Vanaf morgen volg ik om te beginnen de kustweg en kom ik ook weer wat heuvels tegen. Ik hou u op de hoogte.

Avé, Sjaak. (viert hier zijn eigen koningsdag)

1. Tineke:
    27 april 2019
    Het onderschrift bij de stenen Jezus vind ik (weer) gelden voor alle beelden die je afgelopen dagen stuurde, Sjaak.
    Ik vermoed dat Koningsdag aldaar te verkiezen zal zijn boven hier, gezien de weersverwachting.
  2. Mies Koopmans:
    Bedankt voor je mails en veel groeten , Mies Koopmans
  3. Piotr:
    hoi Sjaak,

Terrasje en (daar hebben we hem weer) de IJsboer, maar als je het moeras overwonnen hebt dan is dat een must.
    Mis nog wel een foto van Sjaak in zwembroek met zijn fiets-torso! Daar is Ronaldo jaloers op.
    prettige avond,

fiets ze.
  4. Ralph:
    28 april 2019
    Ola maestro,

Enig idee waar die code voor staat ? bij die graftombe?
    ciao en geniet van de hobbels
  5. Ralph:
    28 april 2019
    Ola Maestro,

Enig idee waar die code voorstaat BE 922etc bij foto twee?