6 mei 2024 - Nice, Frankrijk

Beste vrienden,

We hebben Nice bereikt en daar onze intrek genomen in Hotel du Centre. Dichter bij het doorleefde hart van Nice konden we niet komen. Het hotel staat direct naast de in de oude stad gelegen witmarmeren Notre Dame, die natuurlijk op de resten van een Romeinse tempel is gebouwd. Onze piepkleine kamer bevindt zich op de hoogste verdieping, direct onder de dakspanten van het hotel en wie zich ver genoeg uit ons venster durft te buigen kan met gemak en wat fantasie het dak van de kerk beroeren.

Mijn aanraking van dat dak bleek van een elektriserende sterkte en korte tijd voelde ik me verbonden met de harteklop van hemel en aarde tegelijk. Dit was Nice op z’n best! Dit was het magische Nice waar ik voor gekomen was en waar de Goden deze stad in een ver verleden om roemden!

Enfin, hoe leg je zo’n ervaring nou uit aan je nuchtere zwager…, nou, niet dus.

Na ons geïnstalleerd te hebben in onze kamer, zijn we vervolgens via een nauw trappenhuis de vele trappen afgedaald naar moeder aarde. Daar wachtte ons het alledaagse, maar o zo mooie Nice. Een prachtige stad met verkeersluwe lanen, prachtige pleinen en sfeervolle winkelstraten, warm aangelicht door een milde zon.

Onze eerste dag in deze stad loopt nu ten einde. Het stadsgewoel sterft langzaam weg en maakt plaats voor een serene stilte. Een zacht geruis van de golven is nog hoorbaar, het daglicht is verstorven en aan het zwerk wordt plaatsgemaakt voor een heldere sterrenpracht. We gaan nu op naar morgen. Nog een hele dag om hier rond te struinen, want onze bus gaat pas morgennacht. Maar dan is het zover: weer naar huis. Ook fijn!!!

Lieve mensen, bedankt voor het meereizen, bedankt voor jullie commentaren. We nemen geen afscheid, maar we zeggen gewoon: tot later en adieu!!!!

Alfred en Sjaak

1. Eddy:
    6 mei 2024
    Dank zwagers, met name de schrijvende versie, weer fantastisch genoten, zat elke avond te wachten op een mooi verhaal, de mooie belevenissen van die dag, aangevuld met al het moois op de gevoelige plaat vastgelegd. Het zijn echte reizigers die de gewoonte van het parkeren machtig geworden zijn. Een hele mooie rustige terugreis. Benieuwd wanneer de volgende reis gepland staat en waar naar toe, voor mij vooralsnog een verrassing. Mag ik mij als vaste lezer vast aanmelden. Tot later, gegroet zij u allen.
  2. Ada van der Heijden:
    6 mei 2024
    Geniet nog 1 dag van de welverdiende schoonheid van Nice en een veilige reis terug naar ons, die jullie gevolgd hebben en graag tot een volgende tocht
  3. Ineke:
    6 mei 2024
    Wat een prachtige dag weer! En ook al ben je de enige met de wonderlijke ervaring: die neemt niemand je meer af! Maar slapen jullie maar lekker daar tussen hemel en aarde en naast die goddelijke plek: het karwei is geklaard, de lauwerkrans is voor jullie!
    (De hoeveelste alweer???)
    Alweer benieuwd naar de volgende 🤞😖🙏😥🙋😘
  4. Frank Franke:
    Goeie terugreis
  5. Petra:
    Welkom terug!
  6. Ada:
    7 mei 2024
    Proficiat mannen! Jullie tocht is volbracht. Respect en nog eens respect! Bedankt ook voor de prachtige verhalen en foto’s waardoor wij jullie reis van op afstand mochten meebeleven. Bedankt en een goede thuisreis! 🙏🏼🥰
  7. Corinne de Ruiter:
    7 mei 2024
    Wat was het weer een geweldige reis op jullie gestaalde rossen door prachtige landschappen en mooie oude steden. Stoere bikkels al zo lang bevriend. Nu terugzoevend zonder te trappen naar eigen honk en geliefde. Hoor binnenkort van Sjaak nog graag meer over dit avontuur. Hartelijke groet vanuit een Franse Middeleeuwse duiventil vol oude gebinten en vogelgekwetter
  8. Astrid:
    7 mei 2024
    Leuk je weer gevolgd te hebben Sjaak! Tot snel in de straat.
    Fijne dag daar en een goede terugreis.
  9. Mariëtte:
    7 mei 2024
    Dank je wel Sjaak, ik heb genoten van de beeldende verhalen van jullie heroïsche reis. Wat een genot om te lezen. Het geeft weer voeding aan eigen reis plannen. Adieu en tot ziens(lees)
  10. Tineke van Meer:
    7 mei 2024
    Dank voor het delen in jullie waardevolle, mooie en fijne ervaringen.
    Goede reis terug beiden!
  11. Patty:
    7 mei 2024
    Dank je wel voor je prachtige verhalen, geniet van jullie laatste dag in Nice. Een heel goede terugreis gewenst.
  12. Ula:
    7 mei 2024
    Geniet nog van de prachtige Nice ! Twee weken te vroeg anders hadden we jullie graag willen zien aankomen in Nice .
    Helemaal getraind en mooi bruin klaar voor het feest 🥳
    Mooie dag nog en goede reis naar huis 🏠
    We zullen je verhalen missen 🥲
  13. Marjorie:
    7 mei 2024
    Een stokbrood en wat kaas. Wat ons betreft ook een heerlijke lunch. En jullie leren snel: fietsen geparkeerd op de Italiaanse wijze! Dank voor de verhalen. Respect! Goede terugreis.
  14. Marion:
    7 mei 2024
    Ik heb genoten van jullie prachtige verhalen. Geniet nog even van Nice!
  15. Joke:
    Beste Sjaak,
    Missie volbracht in de voetstappen van je vader. Dank voor de leuke verhalen van de belevenissen met je zwager Alfred. Tot ziens in Amersfoort.
  16. Hans van Es (niet de slager):
    Alfred en Sjaak,
    Ondanks de tegenslagen in het begin van jullie fietstocht door het slechte weer, danken wij jullie voor de tijd en energie die jullie gestoken hebben in alle details van de reizen, met veel plezier gelezen. Nog veel plezier in Nice en de terugreis naar Bazel.
    Wij houden onze fietstocht beperkt, een klein weekje fietsen in Drenthe.
    Groet van Fit50+ Carla en Hans
  17. Arend:
    7 mei 2024
    Sjaak en Alfred hartelijk dank voor de mooie reis en dito beschrijving
  18. W van schuppen:
    7 mei 2024
    Jullie hebben het volbracht bedankt voor de mooie foto's en verhalen en gezond weer naar huis groetjes Sjaak en Alfred ik ga je wel weer zien bij het gouden hart en wel thuis
  19. Jeanne:
    7 mei 2024
    Dank voor alle mooie verhalen en foto's Sjaak! Tot de volgende!
  20. Marcel Jansen:
    Sjaak en Alfred,
    Bedankt voor de mooie reisverhalen.
    Goede reis terug naar huis.
  21. Sjefke:
    8 mei 2024
    Proficiat met jullie prestatie.
    Genoten van de foto's en de mooie verhalen.
    Wederom de vierde reis (na 2018, 2019 en 2022) meegemaakt vanuit mijn luie stoel.
    Ik hoef niet meer op vakantie!

Jenny en Sjaak een onvergetelijke avond gewenst op 24 mei!

Sjaak ik heb jou motivatie/steun en advies nodig op 12 mei? Ik bel je.

Bedankt!
  22. Maarten Zumpolle:
    8 mei 2024
    Sjaak en Alfred, wat een geweldige rapportage van jullie iconische fietstocht naar Nice. Ik heb er van genoten en in feite een stukje in gedachte met jullie meegefietst.

Een goeie reis terug toegewenst en tot ziens in Nederland.

Groet,

Maarten Zumpolle
  23. Paul molenaar:
    8 mei 2024
    Als ik foto's van Nice bekijk, dan lijkt het me een prachtige stad! Het is de moeite van de fietstocht met al zijn ups en downs (regen, hellingen, etcetera.), zeker waard! Ik zie jouw terugkomst bij HGH met belangstelling tegemoet.
  24. Harry:
    10 mei 2024
    Imponerend, zo niet intimiderend, was niet alleen de soepelheid - La Souplesse - van jullie spieren maar ook je mentale flexabiliteit op deze reis.
    Ik hoop dat jullie heel spoedig weer op reis gaan

Jouw reactie