Op weg naar Frankrijk

4 mei 2024 - Imperia, Italië

Beste vrienden,

Vanochtend zijn we op ons gemak vertrokken uit Albenga, die leuke stad met z’n potente bouwwerken in het oude centrum. Langs een kustweg die we tussen de dorpen in moesten delen met veel verkeer, maar die in de badplaatsen Alassio, Laigueglia, Andora, San Bartolomeo en Diano Marina zelf lekker rustig is, omdat het doorgaande verkeer dan om de dorpen heen wordt geleid. Ik noem deze gezellige badplaatsen allemaal bij hun naam, omdat ze stuk voor stuk een onweerstaanbare charme hebben. Zó onweerstaanbaar, dat we overal cappucino’s gedronken hebben en daardoor nauwelijks opschoten. Het zijn badplaatsen van een soort die je uitdaagt om er eens een keertje met je geliefde doorheen te walsen, een zeebad te nemen en lekkere wijntjes te drinken.

We zijn na een goeie dertig kilometer al gestrand in Porto Maurizio, in vroeger tijden wellicht een marinehaven, maar nu een tikje afgeleefd. Net als ons hotel Miramare dat pal tegenover het voormalige spoorwegstation staat en daardoor met z’n vier eerlijkverdiende sterren ooit een toplocatie was. De spoorlijn is sinds een aantal jaren opgeheven, en de reizigersstroom opgedroogd, maar er wordt gewerkt aan een superfietspad dat over deze oude spoorbaan moet gaan lopen. En misschien breken er dan ook voor dit hotel weer gouden tijden aan! Wij genieten nu voor een beschaafd bedragje van de oude grandeur en zouden er niet van opkijken als er morgenochtend een met gouden livrei opgeleukte portier onze fietstassen aan de roestige bagagedragers hengelt.

Morgen richting Ventimiglia, van la dolce vita naar la belle vie

Met een lichtgebruinde groet van Alfred en Sjaak

1. Jeannette Ipenburg:
    4 mei 2024
    Wat een mooie plaatjes weer Sjaak!
    Wel truste voor zo en weer een mooie dag morgen 🌞
  2. W van schuppen:
    5 mei 2024
    Ziet er weer schitterend uit mooie foto's dat is genieten morgen weer gezond op groetjes van een koud en regenachtig zeist
  3. Gemma:
    5 mei 2024
    Wat fijn om zo met jullie mee te reizen naar bekende en onbekende plekken.
  4. Sjefke:
    5 mei 2024
    Wat een voorrecht om in hotel Miramare te mogen overnachten en te genieten van het uitzicht vanaf het balkon. Vanaf hier kan je Nice al zien liggen of minstens reuken.
    Maar Nice is niet het doel, maar de reis is het doel.
  5. Ula:
    5 mei 2024
    Misschien een ideetje om zelf dat hotel in iets moois te veranderen. Nieuw projectje zal ik zeggen 😉
    Wat is het toch verschil tussen een kant van de grens en de andere, waar alle rijke stinkers hebben zicht gevestigd.
    Veel plezier vandaag
  6. Marjorie:
    5 mei 2024
    Heerlijke beelden.. Blauwe luchten, palmen, zee! Veel plezier.
  7. Irma:
    5 mei 2024
    Jaja, jullie hebben de azuur blauwe zee te pakken die aan het begin van de fietstocht op het netvlies stond. Check!

Jouw reactie