Even uit de lucht!

13 april 2019 - Pisa, Italië

Beste vrienden,

Ik ben even een paar dagen uit de lucht. De fiets heb ik tijdelijk ingeruild voor een Fiat Panda, die Jenny en mij naar een paar mooie plaatsen hier in Toscane gaat brengen.

Woensdagochtend haal ik mijn fiets weer uit de stalling. Ze krijgt een drupje olie en dan trek ik weer door. Rome is nog tamelijk ver. Napels ligt nog veel verder... U bent nog niet van mij af.

Tot woensdag dus!

Sjaak. (met de groeten van Jenny)

1. Nelleke Boon:
    13 april 2019
    veel plezier samen geniet er maar van want alleen is maar alleen!
  2. Nelleke Boon:
    13 april 2019
    Lieve Sjaak hè hè ik ben bij!
    Ik had n tijdje geen e-mail, ik had zelf iets vergrendeld. Nou ja dat probleem is opgelost. Daarna stuiterden je reisverslagen naar binnen.
    Je bent een mooie verhalenverteller en een goed observator. ‘Kijk als je schrijft zie je meer.’ (vrij naar de bekende tekenmethode)
    Goede reis, extra knuffel van je trouwe fan ook al merk je daar weinig van. Liefs Nelleke
  3. Jan Goedhart:
    Veel plezier saampjes
  4. Ineke Wenting:
    13 april 2019
    Een hele mooie reis samen!
    Ik ga je verhalen even missen Sjaak!
    Maar aangezien we nu even in Nederland zijn hebben we genoeg afleiding om niet al te veel te hoeven afkicken. Tot woensdag, mooie reis!
  5. Ralph Steve Wolff:
    OLa Maestro en Jenny,
    Geniet en geniet en geniet.
    In afwachting
  6. Huub Miltenburg:
    Sjaaj en Jenny
    Geniet er van en ik lees je vehalen graag verder als de fiets zn beurtje gehad heeft.
  7. Hesther:
    14 april 2019
    Geniet ervan met z'n tweetjes! Xx
  8. J.A. Slingerland:
    Beste Sjaak,
    Na 25 reisverhalen van je tweede nieuwe trip mag je met recht samen met Jenny genieten van een gezellige culturele pauze. Ik kijk met belangstelling uit naar de volgende 25.
    Hartelijke groeten, plezier en succes toegewenst,

Joke
  9. Henk:
    Fijne tijd samen. Groet Adrie & Henk
  10. Piotr:
    Hoi Jenny & Sjaak,

Wat is dat nou Sjaak............ geen verhalen meer?
    Ik laat mij opnemen t.m. woensdag in de afkick kliniek "exit Sjaak de Pelgrim".
    Maar ik snap het wel, kan me nog goed de vakantie herinneren ( was het 45 jaar geleden?) met jou naar Italie. Op jou verzoek gingen wij naar Lgo di Ledro , waarom precies weet ik niet meer (maar jij wel!)
    Geniet van Italie en elkaar.

auto ze.
  11. Sjaak:
    14 april 2019
    Ja, Pjotr, we worden oud... en jij, je bent de tel kwijt! Het is dit jaar 47 jaar geleden dat we naar Italië gingen. En inderdaad, mijn doel was Jenny, die daar met haar ouders op vakantie was. Mooie herinneringen.....
  12. Marja L:
    14 april 2019
    Wat een gelukkig paar op de foto. Fijn dat jullie samen zijn. Lekker genieten van Italië.
    Groetjes van Jill en Marja
  13. Ula:
    16 april 2019
    Hoi Sjaak en Jenny,
    Jullie hebben zeker genoten van de mooie Toscane ,de dagen vliegen voorbij, Jenny gaat weer naar huis om volgende week zelf aan wandel gaan.
    Morgen weer op de pedalen met veel energie die Jenny jou heeft gegeven .
    Geniet nog de laatste dag . Prachtige foto trouwens van jullie tweeën 💑
    Groetjes
  14. Jenny:
    17 april 2019
    Bedankt allemaal voor jullie lieve wensen! Sjaak en ik hebben een paar heerlijke dagen gehad in Toscana: Pisa, Lucca, San Gimignano, Volterra... en het prachtige Toscaanse landschap daartussenin. Met allerlei soorten weer: regen, onweer, storm, kou, maar gelukkig ook zon en terrasjesweer. Ik was hier 3,5 dag, maar het lijkt veel langer. Nu zit ik op de luchthaven van Pisa te wachten op mijn vlucht die over een halfuur gaat. En als het goed is zit Sjaak alweer op de fiets. Richting Volterra vandaag (waar we gisteren dus ook al waren). Volterra ligt hoog bovenop een berg, dus de laatste kilometers zullen hem zwaar vallen!
  15. Wim:
    17 april 2019
    Hé Sjaak, wat een prachtige verbeeldende verhalen heb jij ondertussen al geproduceerd, over wat je onderweg allemaal ziet en beleeft.
    En de flashback's: Het metalen fietsstoeltje met sierlijk gevormd multiplex zitvlak, op pa zijn fiets ...de step...en dan die kar op kinderwagenwielen met een heus autostuur....geweldig dat je zulke fijne herinneringen uit onze kleutertijd zo helder naar boven weet te toveren.
    Heerlijk voor jullie dat Jenny er een paar dagen was en dat jullie daar zo van genoten hebben.
    We wensen je een heel voorspoedige reis verder en zitten al weer op het puntje van onze stoel om over de nieuwste belevenissen tijdens jouw pelgrimsfietstocht te lezen.
    Lieve groet, Wim en Iris