Weer op pad

22 april 2024 - Utrecht, Nederland

Beste vrienden,

Het werd tijd om weer eens een stukje te gaan fietsen. Ik werd steeds zwaarder en dat moest nu maar stoppen. Na acht weken voorbereiding in de sportschool en op de fiets, ben ik weer klaar voor een serieus ritje. De acht overtollige kilo's die ik in die twee sportieve maanden kwijtraakte, gaan nu als nuttige bagage mee in de fietstassen.

Dit keer reis ik niet alleen, maar in gezelschap van mijn zwager Alfred. Alfred is uitermate sportief en rent wekelijks minstens vijftig kilometer langs ongebaande paden over de Utrechtse Heuvelrug. Een mannetje dus om rekening mee te houden! Ook heeft hij een uiterst soepele pedaaltred en ik vrees dan ook dat ik het grootste deel van onze reis in zijn ziedend kielzog zal doorbrengen.

Onze reis begint morgen in het slaperige plaatsje Busslingen, gelegen op de grens tussen Duitsland en Zwitserland. Voor mij een gedenkwaardig dorp omdat daar in oktober 1942 een vlucht naar de vrijheid voor mijn vader eindigde in een langdurig verblijf achter degelijk Duits traliewerk. Met wat fantasie kan ik bedenken dat ik zijn reis naar de vrijheid nu voortzet.

De rit gaat via Basel, een stad die er nu nog kil en klam bij ligt, maar hij eindigt in Nice, de plek waar het altijd lente is. En met dát beeld voor ogen, het beeld van een slotrit langs een azuurblauwe zee, afgezoomd met welkomwuivende cypressen, met dat beeld gaat het ons op onze ouwe dag vast nog lukken om die barre tocht op eigen kracht te volbrengen.

Als je het leuk vindt, dan hou ik je weer op de hoogte.

Hartelijke groet, ook namens Alfred, Sjaak

2. Iris:
    Succes en trap ze!🍀
  3. Hanneke:
    22 april 2024
    Ja zeker leuk om weer mee te ‘reizen’
    Een moedig besluit, goede reis.
  4. Gemma:
    22 april 2024
    Petje af, nog voordat je begonnen bent. Goede reis!
  5. Huub Miltenburg:
    22 april 2024
    Sjaak en Alfred prachtig vooruitzicht op naar een soepele tocht.
    Geniet er van
  6. Henk:
    22 april 2024
    Wat een mooi initiatief om samen met Alfred op pad te gaan. Ik wens jullie een goeie reis naar de vrijheid. Hopelijk heeft Alfred een beetje clementie met je qua reis/fiets tempo. Maar maak ander flik gebruik van de luwte van z'n "brede" rug. Fijne tijd samen, pedaalridders.
  7. Els:
    22 april 2024
    Ik ga jou en Alfred zeker volgen. Veel plezier en zet hem op!
  8. Ingrid:
    22 april 2024
    Veel plezier en veilige kilometers gewenst!
  9. Izaak:
    Zet hem op Izaak!
  10. Jeanne:
    22 april 2024
    Wat goed Sjaak! Mooie tekst ook weer. Ik geniet alleen al van jouw woordgebruik! Geniet van je prachtige reis! De omgeving van Nice is sowieso prachtig!
  11. Marion:
    22 april 2024
    Wat leuk Sjaak. Goede reis en heel veel plezier!
  12. MirjamKP:
    22 april 2024
    Ha Sjaak, wat een mooi vooruitzicht en wat bijzonder om juist vanaf daar te vertrekken
    Zeker vind ik het heel leuk om jullie reis te gaan volgen! Optimistisch Google maps zegt een fietstocht van 2 dagen😅, maar ik zou toch een wat ander tempo aanhouden als ik jullie was!😅 Een hele mooie, goede en fijne reis gewenst!
  13. Patty:
    22 april 2024
    Wat leuk Sjaak, ik lees graag mee, geniet van je reis en heel veel succes gewenst!
  14. Jonnie:
    22 april 2024
    Wat leuk Sjaak, weer een heel bijzondere route. Ik wens je veel plezier toe en genoeg kracht om het prettig vol te houden!
  15. Ada van der Heijden:
    22 april 2024
    Wat leuk om deze gezamenlijke reis te volgen
  16. Ada:
    22 april 2024
    Hoi Sjaak en Alfred, geniet van jullie tocht en kom veilig en heelhuids weer thuis! 🍀
  17. Ineke:
    22 april 2024
    Geweldig, wat goed van jullie, weer zo'n mooie tocht, en wij genieten dagelijks (hopelijk) van je fantastische verhalen. Veel succes en maak er weer een onvergetelijke ervaring van!!
  18. Astrid:
    22 april 2024
    Heel veel fietsplezier, Sjaak! Leuk je weer te volgen.
  19. Petra:
    22 april 2024
    Heel veel succes! Ik ga met jullie meeleven!!
  20. Jeannette Ipenburg:
    22 april 2024
    He Sjaak en Alfred natuurlijk ga ik jullie volgen!
    Veel succes en fietsplezier mannen.
  21. Irma:
    Ha pelgrim Sjaak,
    Je bent het gevecht tegen de duivelse kilo's weer aangegaan. Met de heilige Réparate als eindbestemming, wat gebedjes en flink afzien, gaat dat je zeker lukken. Veel succes alvast.
  22. Jan Terranea:
    Hoi Sjaak en Alfred
    Ik wens jullie een fijne fiets reis
  23. Corinne de Ruiter:
    22 april 2024
    Lees jullie fietsavonturen graag! Veel reisplezier, mooie uitzichten en nieuwe avonturen toegewenst.
  24. Paofi Tjia:
    Beste Sjaak en Alfred,
    Walk & Rollers, leden van de wandelclub van Het Gouden Hart in Huis ter Heide, gaan jullie weer aandachtig en trouw volgen.
    Goede reis met liefst lekker en zonnig weer!
  25. Jan:
    22 april 2024
    Ik spring graag bij je op de bagagedrager. Veel plezier samen. Je ziet er nu al goed uit. Groetjes jan
  26. Clemence.:
    Hallo Sjaak en Alfred!
    Heel veel plezier!!
    Wij vinden het super dat je weer op avontuur gaat en nu met je zwager!
    Groetjes van Clémence.
  27. Johan:
    22 april 2024
    Leuk Sjaak ik ga je zeker volgen…veel plezier
  28. Bernard de Beer:
    22 april 2024
    Leuk dat je weer een stukje gaat fietsen, ga je zeker volgen, veel plezier.
  29. Marijke:
    22 april 2024
    Als je fietst heb je vrienden .... Wow, wat een meelevers heb je toch weer bij elkaar gesprokkeld. Ik hoor daar niet bij. Ik lees alleen stiekem mee :-)
  30. Yvonne:
    22 april 2024
    Ik ga het zeker leuk vinden en reis graag met jullie mee. Veel succes en geniet.
  31. Cobie van Kats.:
    22 april 2024
    Ik ga bij voorbaat er al van genieten!
    (gezien je vorige verslagen)
    Plezierig fietsavontuur toegewenst!!
  32. Ed:
    👍🏻👊🏻🤞🏻👋🏻
  33. Ula:
    22 april 2024
    Dat wordt weer genieten Sjaak !! Je moet wel op tijd zijn voor het feest en wie weet net zo slank als toen 😉
    Veel fiets plezier samen met Alfred 🚴🚴
  34. Petra:
    22 april 2024
    Heel veel succes en geniet van iedere kilometer! We gaan op afstand met jullie meeleven.
  35. Ilonka:
    22 april 2024
    Heel veel plezier! Ik lees graag jullie avonturen…
  36. Nico&Getine:
    22 april 2024
    Met jouw ervaring gaat het vast wel lukken en 70 is het nieuwe 60, Zet em op!
  37. Jan Goedhart:
    22 april 2024
    Succes Sjaak. Ik volg je verhalen graag. Hoe lang denken jullie er overvet doen?
  38. Tineke van Meer:
    22 april 2024
    Wat een symbolische startplek Sjaak.
    Ik wens jou en Alfred een goede tocht en lees graag over jullie ervaringen.
  39. W van schuppen:
    22 april 2024
    Nou ik ben ook benieuwd hoe het gaat worden succes Sjaak met Alfred veel fiets plezier
  40. J.A. Slingerland:
    Joke uit HGH-A.
    De wedstrijd met de kilo's gewonnen. Het zal weer een genoegen zijn Sjaak je ludieke verhalen te kunnen lezen. Veel plezier en succes. Kom veilig aan in Nice.
  41. Wendy:
    Succes en veel mooie (fiets) avonturen samen met Alfred! 🚴‍♂️🚴‍♂️😅
  42. Sjefke:
    22 april 2024
    Amaai we z'n vertrokken met d'n vieloo,
    Succes.
  43. Nico&Getine:
    23 april 2024
    Wat goed, weer zo'n mooie fietstocht! We " reizen" graag met je mee, al is het alleen al om je mooie verhalen. Succes!!
  44. Janny:
    23 april 2024
    Ik volg! Succes zwagers!!
  45. Erik:
    Bon voyage
  46. Robbie F. te HTH.:
    Gouden Tip.
    Probleem: Zadelpijn.
    Oplossing: Fiets een paar uur zonder zadel. Daarna valt de Zadelpijn reuze mee.
  47. Leonardus Duijvestijn:
    23 april 2024
    Top Sjaak. Weer een geweldige trip en ik kijk uit naar je geweldige verhalen. Succes!!!
  48. Wim:
    23 april 2024
    Heel veel succes voor jullie beiden en een voorspoedige reis
  49. Marcel Jansen:
    23 april 2024
    Veel plezier en succes beide.
  50. Maarten:
    23 april 2024
    Wat goed Sjaak en Alfred. Lekker gezellig samen op fietsen naar zonnige oorden. En wij genieten van je mooie reisverhalen Sjaak. Ik kijk er naar uit.
  51. Arend:
    zet hem op Sjaak
  52. Ria van der rijst:
    23 april 2024
    Sjaak en Alfred ik wens jullie een hele goeie reis en dat jullie vele mooie mogen zien tijdens jullie reis.
  53. Wouter:
    24 april 2024
    Ik lees graag mee! Veel groeten uit Salerno ☺️
  54. Harry:
    24 april 2024
    'Zet hem op Sjaak' is bij jou een volslagen overbodige stimulerende opmerking.
    'Hou vol' idem dito
  55. Carla:
    25 april 2024
    Hele mooie en bijzondere tocht gewenst.
  56. Arjan Verdonk:
    25 april 2024
    Knap hoor.
    Heel veel succes en een mooie reis.
  57. Yvonne Vermeij:
    29 april 2024
    Geniet van jullie avontuur!
    Ik ga weer met plezier de verhalen lezen.
    Veel geluk 🍀

Jouw reactie