Rustdag

25 april 2018 - Tours, Frankrijk

De CAO voor tour-de-france-renners schrijft voor dat ze elke week een rustdag krijgen. Fietspelgrims kennen dat voorrecht niet. Die gaan door tot ze er bij neervallen of zo. Die moeten lijden. Omdat ik vond dat ik en mijn achterwerk gisteren wel genoeg geleden hadden, heb ik ons vandaag op fietsgebied zo’n rustdag gegund. Evengoed heb ik vandaag nog wel twee kardinalen en een bisschop gemolesteerd om hier in het indrukwekkende Tours aan de benodigde stempels voor het hiernamaals te komen. De kaart begint al lekker vol te raken en ik merk ook dat de stempelaars in de indrukwekkende kerken zich steeds likkebaardender aan mijn pas beduimelen en dat een groeiende achting mijn deel wordt.

Ik heb ondertussen vandaag toch nog wel een dertig km gefietst en daarbij de eerste plensbui van deze reis getrotseerd. Onder een abri die, voorzienigheid (?), precies op tijd in de berm verscheen. Ik hou deze gebeurtenis voor een goeie waarschuwing en stop de regenkleding vanaf nu bovenin de fietstas. Dat is sowieso raadzaam want het franse weervrouwtje tekende vanavond op tv voor de komende dagen best veel regenwolkjes op het scherm.

Morgen weer een heerlijke etappe door weer en wind, richting Poitiers.

Een goedgeluimde groet van Sjaak.

1. Petra:
    26 april 2018
    Wat betreft die Abri: zo zie je maar. De Camino geeft wat je nodig hebt!
  2. Marja Boer:
    26 april 2018
    Sjaak, wat doet die schelp op je hoofd? Eerder zag ik ook al schelpen voorbij komen
  3. Ula:
    26 april 2018
    Ha Sjaak, je hebt de rust echt verdiend ,hoor !
    Ik denk dat er iets fout gegaan is met de mail ,want deze kregen we niet ,ik klikte op de rustdag en zodoende kan ik reageren op je weer een mooie ervaring .
    Wij genieten van jouw beeldende verhalen ,het is net of wij naast jou op de fiets zitten.
    Groetjes en zet hem op !
  4. Jenny:
    26 april 2018
    Marja, die schelp is niet zomaar een schelp, maar een Jacobsschelp. Hét symbool van de bedevaart naar Santiago de Compostela. Het zal de laatste schelp niet zijn die je tegenkomt in de blog van Sjaak. Trouwens, mijn eigen schelp ligt ook al klaar. Over twee weken ben ik ook onderweg en hangt hij aan m'n rugzak.
  5. Astrid:
    26 april 2018
    Wij hebben gisteren ook de mail gemist, dus nu 2 verhalen:-) wat een mooie stempel verzameling al. Leuk alles te volgen